Fit&Sexy

Ćwiczenia na piękne i zgrabne nogi

lip 08, 2014 przez

 

Lato w pełni. Z pogodą bywa jeszcze różnie, ale słonecznych dni jest coraz więcej. W takich warunkach kobiety chętnie zakładają sukienki, spódnice czy krótkie spodenki. A czy Ty czujesz się komfortowo pokazując swoje nogi?

Kobiety najbardziej eksponują właśnie je – pięknie ukształtowane łydki i uda przyciągają uwagę i spojrzenia. Mimo, że sezon w pełni, masz jeszcze czas, aby popracować nad swoją sylwetką i zostać szczęśliwą posiadaczką nóg idealnych!

Przedstawimy kilka prostych ćwiczeń, które będziesz mogła wykonać w domu, a które przyniosą widoczne i szybkie rezultaty. 

Realash_nogi-2

Jaskółka

Stań ze złączonymi nogami, następnie, starając się utrzymać równowagę, pochyl tułów i ręce do przodu, jednocześnie wyciągając jedną, wyprostowaną nogę do tyłu. Staraj się utrzymać ręce i nogę równolegle do podłogi. Wbrew pozorom wcale nie jest to takie łatwe. Po kilku chwilach w tej pozycji, zmień nogę i powtórz ćwiczenie. Ciało zostanie rozciągnięte, a mięśnie, dzięki którym utrzymujesz równowagę, będą pracować intensywnie.

To ćwiczenie możesz wykonywać w domu, w parku, w lesie, na spacerze. Jest proste, ale sprawia, że całe ciało jest zmuszone do pracy!

Realash_nogi-3

Baletnica

Tak nazwaliśmy ćwiczenie, które kształtuje mięśnie łydek. Polega ono na wspinaniu się na palce stóp.

Stań w rozkroku i wykonaj półprzysiad. Możesz ugiąć lekko kolana i z tej pozycji staraj się wspiąć jak najwyżej na palce, następnie opadaj na pięty. Już po kilku powtórzeniach powinnaś poczuć intensywną pracę mięśni łydek. Staraj się wykonać serię 3 x 10 powtórzeń. Piękne i zgrabne łydki są pierwszym wyznacznikiem tego, czy ktoś uprawia sport. A więc do dzieła!

Realash_nogi-4

Przysiady
Przysiady/squaty są jednymi z najpopularniejszych, a zarazem najskuteczniejszych ćwiczeń. Pięknie kształtują pośladki, uda, jak i łydki. Popularność tego rodzaju ćwiczeń sprawia, że pojawia się coraz więcej wariantów: przysiady, półprzysiady, przysiady z wyskokiem. Najlepiej skupić się na zwykłych przysiadach, które są najłatwiejsze do poprawnego wykonania.

Stań w lekkim rozkroku. Następnie uginaj kolana, tak aby pośladki znalazły się możliwie jak najniżej. Zwróć uwagę na to, aby kolana nie wychylały się poza linię stóp, a plecy były wyprostowane. Znacznie utrudnia to ćwiczenie, jednocześnie sprawia, że jest bezpieczniejsze dla stawów kolanowych i kręgosłupa.

Wykonaj jak najwięcej powtórzeń. Możesz je wykonywać w ciągu całego dnia. Każda okazja będzie dobra, a Twoje nogi to docenią!

Realash_nogi-5

Pajacyk

Na pewno znasz to ćwiczenie. Proste wyskoki z jednoczesnymi wymachami rąk znają już dzieci w przedszkolu. Wbrew pozorom wykonywanie ich parę minut pod rząd wcale nie jest proste! Pajacyki wymagają dużo energii, ale na pewno Ci się opłacą. Ćwiczenia aerobowe są doskonałe, jeśli chcesz spalić zalegającą tkankę tłuszczową, której zawsze jest zbyt dużo.

Realash_nogi-6

Leżenie na boku

Nie licz, że będziesz spokojnie leżeć! Połóż się na boku, a nogą skierowaną ku górze rób wymachy. Po wykonaniu 20-30 powtórzeń, zacznij kręcić nogą koła. Teraz poczujesz jak ciężko pracują Twoje mięśnie! Po kilku chwilach zmień bok i nogę. Staraj się ćwiczyć równie intensywnie obie nogi!

Realash_nogi-7

Klęk podparty

Wykonaj klęk podparty, a ręce oprzyj na przedramionach. Teraz na zmianę wykonuj wymachy wyprostowaną nogą w tył, nie wychylając jej ponad wysokość tułowia. Po ok. 20 powtórzeniach zmień nogę. Po takich 2-3 seriach zrób to samo, ale z ugiętą nogą. Ta zmiana sprawi, ze pośladki będą pracowały jeszcze intensywniej. Kolejną konfiguracją może być wymach ugiętej pod kątem prostym nogi w bok. Wersja ta jest idealna dla kształtowania zewnętrznych mięśni ud, czyli miejsca gdzie najczęściej pojawia się cellulit!

Realash_nogi-8

 

Każdy rodzaj ćwiczeń wykonywany regularnie przyniesie wymierne rezultaty!

Bierz się więc do dzieła i nawet podczas codziennych czynności rób wymachy i przysiady, a kiedy już założysz krótkie spodenki będziesz z dumą prezentować super zgrabne nogi!

Zachęcamy również do aktywnego wypoczynku ze znajomymi, o czym pisaliśmy już na naszym blogu!

Print Friendly

5 thoughts on “Ćwiczenia na piękne i zgrabne nogi”

  1. Dz says:

    aha już raz robiłam jaskółkę w kuchni podczas schylania się jednak za mną stał mój chłopak i tak się ustawił że moja noga uderzyła w jego genitalia, więc chyba lepiej tego nie praktykować w codziennym życiu

  2. Wiki says:

    Jaskółka, ćwiczenie na sprawdzenie czy ktoś jest napity. A tu proszę, ćwiczenie na nogi :)

    1. Zespół Realash says:

      I to jakie skuteczne!

  3. nati says:

    wypróbuje

    1. Zespół Realash says:

      Serdecznie zachęcamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dwa siedem =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>