Porady

Czy to co jemy może mieć wpływ na nasze rzęsy?

mar 19, 2017 przez

Witaminy na rzęsy ?. Dieta na rzęsy?. Okazuje się, że tak! Sprawdziliśmy dla Was, co należy jeść, by wzmocnić nasze włosy, w tym rzęsy.

Na początek kilka faktów

Co to są rzęsy ?

Rzęsy to włoski które rosną na górnej  i dolnej  powiece. Rożna jest  liczba rzęs na powiece górnej i dolnej i wynosi odpowiednio 150 do 250 rzęs na górnej i od 50 do 100 na dolnej. Rzęsy mają  określoną długość życia i wynosi ona od 100 do 150 dni. Rzęsy, oprócz tego, że podkreślają urodę oczu spełniają inne ważne funkcje zdrowotne – chronią oczy przed dostaniem się cząstek brudu i kurzu powodujących podrażnienia. Rzęsy rosną na brzegach powiek w dwóch lub trzech rzędach. Podobnie jak włosy mają swoje fazy wzrostu po których wypadają i są zastępowane nowymi. Jeśli stosujesz odżywkę do rzęs Realash możesz zauważyć, że kolejne rzęsy są różnej długości – to dlatego, że odżywka pobudza i przyspiesza kolejne fazy wzrostu.

Aby rzęsy spełniały swoje zadanie trzeba je odpowiednio odżywiać i wzmacniać. Codzienne czynności takie jak: tuszowanie, doczepianie sztucznych rzęs i niedbały demakijaż mogą prowadzić do ich osłabienia, łamania, i wcześniejszego wypadania.

Rzęsy - ilość

Jak wzmocnić rzęsy ?

Chcąc wzmocnić nasze rzęsy oraz włosy powinniśmy dbać o to, by w naszej diecie nie zabrało witamin, mikro i makroelementów. Dla włosów i rzęs, szczególnie ważne są witaminy A i E, witaminy z grupy B, cynk, selen oraz produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Nie zapominajmy też o odpowiedniej dawce białka, jodu i żelaza!

Jakie działają i gdzie znajdziemy te wszystkie dobrodziejstwa?

Witaminy na rzęsy - Dieta na rzęsy

Witamina A – Dla rzęs to  podstawowa witamina

Pomaga odbudować komórki i keratynę, wpływa korzystnie na wzrok i stan skóry. Występuje w dwóch postaciach: retinolu (biologicznie czynna witamina) i beta karotenu (prowitamina, która w organizmie człowieka zmienia się na witaminę A). Źródła retinolu i witaminy A: masło, śmietana, tłusty i półtłusty nabiał, sery żółte. Źródła karotenu: warzywa zabarwione na pomarańczowo lub zielono takie jak np. marchew, dynia, szpinak, jarmuż, sałata, fasolka szparagowa, zielony groszek, szczypior, koperek. Również owoce takie jak mango, brzoskwinie, morele i mandarynki zawierają karoten.

Witamina E – Ogólnie  poprawia kondycje skóry

Poprawia stan skóry, przez co również pozytywnie wpływa na kondycję włosów, w tym rzęs. Źródła: kiełki zbóż, warzywa liściowe, groch, otręby.

Witaminy z grupy B5 i B6 – Sekret zdrowych włosów ?

Wzmacniają włosy, regulują prace gruczołów łojowych. Źródła wit. B5: produkty zbożowe z grubego przemiału, drożdże, jaja, surowe owoce i warzywa. Źródła witaminy B6: nabiał, mięso, rośliny strączkowe, produkty zbożowe, drożdże, warzywa i owoce. Cynk i Selen. Chroni skórę przed starzeniem. Wpływają korzystnie na połysk i sprężystość włosków. Źródła: cebula, czosnek, pomidory, jaja, wątróbka, ryby, owoce morza.

Kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 – Zdrowa skóra to  podstawa

Wpływają dobroczynnie na skórę i włosy, poprawiają ich sprężystość. Źródła: ryby morskie (łosoś, śledzie, makrela, pstrąg), orzechy, soja, ziarna słonecznika.

Białko – Rzęsy  muszą je mieć by rosnąc

Regeneruje cebulki włosa. Źródła: produkty mleczne, rośliny strączkowe, mięso drobiowe, jaja.

Jod – Katalizator wzrostu rzęs

Wpływa korzystnie na porost włosów w tym i rzęs. Źródła: tłuste ryby (węgorz, okoń, makrela, śledź, łosoś, sardynki) i owoce morza, ziarna zbóż, ziemniaki, marchew, buraki, jaja, cebula, czosnek, szpinak pomidory, ananasy, rzeżucha. No i oczywiście wczasy nad  morzem.  :-)

Żelazo – Żelazo zawsze wzmacnia

Wzmacnia łamliwe i cienkie włosy. Źródła: mięso (głównie dziczyzna), żółtka jajek, drożdże, czerwona fasola, buraki, groszek, produkty z pełnego ziarna, grube kasze, orzechy (szczególnie laskowe), suszone owoce (morele i rodzynki), rośliny strączkowe, zielone warzywa liściaste i kakao.

Mamy nadzieję, że narobiliśmy Wam apetytu na zdrowe odżywianie! Spróbujcie zastosować się do naszych sugestii już od jutra! Podzielcie się informacją o efektach na naszym FB -> https://www.facebook.com/Realash 

Więcej  o witaminach  ?  – Zachęcamy do lektury  –  Jakie witaminy i kiedy stosować by włosy były piękne i zdrowe. Naturalne wcierki, płukanki, maseczki z witamin.
Naturalne źródła witamin – Witaminy z natury – Witaminy w owocach warzywach, ale nie tylko

Print Friendly

3 thoughts on “Czy to co jemy może mieć wpływ na nasze rzęsy?”

  1. Marta says:

    Dieta to podstawa pięknego wyglądu, ja bym dodała jeszcze Biotynę :)

  2. witaminka says:

    Fajnie miec to wszystko w jednym miejscu. Dzięki za ten zbiór :) Często zastanawiam się jakie składniki poprsawiłyby mi kondycję skóry i tu jest wszystko.

    1. jusia says:

      ja dlugo mialam problemy ze skora i wlosami. po wielu wizytach u lekarzy trafilam na madra lekarke, ktora mi powiedziala, ze trzeba zaczac od zmiany diety. dodalam wiele z tych skladnikow do codziennej diety i od dluzszego czasu widze poprawe. to prawda, ze jestesmy tym co jemy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>