Fit&Sexy

Pole dance – fakty i mity

lut 13, 2017 przez

15Chodząc do klubów fitness można coraz częściej natknąć się na zajęcia o nazwie POLE DANCE. Ale co to właściwie jest? To nic innego jak taniec na rurze! Nie jest to jednak kurs przygotowawczy dla striptizerek ;). Pole dance to dobra zabawa, która jest formą ćwiczeń, dzięki którym poczujesz się nie tylko fit, ale też sexy.

Jesteś już znudzona standardowymi zajęciami fitness, basenem, bieganiem czy graniem w gry zespołowe? Chcesz wreszcie nie tylko wyciskać siódme poty na siłowni, ale także trochę się rozerwać? W takim razie pole dance jest stworzony właśnie dla Ciebie! Dzięki ćwiczeniom na rurze będziesz miała więcej siły, poprawisz swoją wytrzymałość oraz sylwetkę. Jeśli masz trudności z akceptacją swojego ciała, pole dance jest wspaniałym sposobem na nabranie pewności i pokochania siebie, takim jakim się jest.

W dzisiejszym wpisie chciałybyśmy obalić kilka mitów na temat pole dance oraz wprowadzić Cię w niektóre tajniki tej aktywności.

Taniec na rurze - pole dance  - też dla mężczyzn

1. Pole dance wywodzi się z klubów nocnych.

MIT! Taniec na rurze był znany już w czasach starożytnych. Rurka, przy której wtedy tańczono nie była z tytanu lub niklowanego metalu, tylko była po prostu drewnianym palem. Zapewne stąd też wzięła się nazwa samej aktywności: pole w języku angielskim oznacza pal, słup. W Indiach do dzisiaj uprawia się inną formę tańca na rurze: Mallkhamb, czyli tradycyjny indyjski sport przeznaczony dla mężczyzn.
Pole dance - Taniec na rurze

2. Pole dance jest przeznaczony dla osób, które są silne i rozciągnięte.

MIT! Nie musisz być gimnastyczką, tak naprawdę możesz zacząć uprawiać taniec na rurze nawet jeśli wcześniej nie miałaś do czynienia z żadną aktywnością fizyczną. Lekcje tańca na rurze są dostępne dla każdego. Odradza się go jedynie kobietom w ciąży ze względu na to, że ich środek ciężkości ulega przesunięciu, a to może zagrażać ich bezpieczeństwu podczas ćwiczeń. Większość figur, zwłaszcza tych dla początkujących, nie wymaga nadzwyczajnie rozciągniętych nóg czy kręgosłupa. Na tym poziomie szpagat nie jest wymagany ;). Naturalnie, jeśli jesteś wysportowana i rozciągnięta, pewne ćwiczenia będą dla Ciebie łatwiejsze i być może szybciej opanujesz niektóre figury. Jeśli będziesz regularnie i sumiennie pracować nad swoją techniką, to na pewno z czasem dojdziesz do zadowalających rezultatów. Pole dance wymaga cierpliwości, ale dzięki temu masz szansę poczuć, jak to jest pokonywać bariery własnego ciała.

3. Taniec na rurze wzmacnia kręgosłup.

FAKT! Ćwiczenia na rurze wzmacniają te partie mięśni, które są odpowiedzialne za stabilizację i odciążenie kręgosłupa. Dzięki nim poprawisz postawę i pozbędziesz się bólu pleców.

Pole dance - Ćwiczenia na rurze

4. Pole dance nie sprawi, że schudnę, tylko rozbuduje masę mięśniową.

MIT! Pole dance jest przeznaczony przede wszystkim dla osób, które chcą wymodelować swoje ciało, poprawić jego elastyczność i wytrzymałość. Dzięki tym ćwiczeniom masz szansę także udoskonalić swoją koordynację ruchową. Nie oznacza to, że taniec na rurze nie jest wskazany dla osób, które się odchudzają. Podczas zajęć spalasz bardzo dużo kalorii i pobudzasz swoją przemianę materii. Jeśli połączysz zajęcia pole dance z ćwiczeniami kardio i odpowiednią dietą na pewno osiągniesz swój cel. Nie zapominaj również, że tańcząc na rurze wykonuje się ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała, co oznacza, że nie narażasz się na nadmierne rozbudowanie mięśni. Nie bój się – nie staniesz się Pudzianem ;). Dzięki pole dance będziesz się cieszyć jedynie seksownym, smukłym i wymodelowanym ciałem.

5. Pole dance to zakwasy i bóle mięśni.

FAKT/MIT. Choć pole dance to zabawa, radość i przyjemność to jednak wciąż jest to sport. Dlatego też, tak jak w przypadku innych aktywności fizycznych, mogą dokuczać Ci po treningu zakwasy i bóle mięśni. Jednak dotyczy to zazwyczaj osób początkujących. Z czasem Twoje ciało przyzwyczai się do treningów, a wręcz będzie się ich domagać! Jeśli nauczysz się tak ćwiczyć, aby osiągnąć zamierzone cele bez przeciążania się, to taniec na rurze będzie dla Ciebie jedynie przyjemnością. Ważnym elementem treningu pole dance jest rozciąganie, dzięki niemu będziesz mogła zminimalizować ryzyko wystąpienia zakwasów.

Pole dance

6. Pole dance trzeba ćwiczyć tylko w klubie fitness.

MIT! Możesz uprawiać taniec na rurze nie tylko w klubie, ale także w domowym zaciszu. Jednak niezbędne jest posiadanie odpowiedniego sprzętu. Teraz zdradzimy Ci sekret. Jeśli chcesz uprawiać pole dance w domu, niezbędnym elementem jest zamontowanie samej rurki ;). Powinna być ona wykonana z niklowanego metalu bądź tytanu, gdyż dzięki temu, że są to bardzo gładkie i śliskie materiały masz szansę wykonywać figury płynnie, bez oporów. Oprócz samej rurki warto jest umieścić w pokoju, w którym będziesz ćwiczyć, duże lustro. Pomoże Ci ono kontrolować swoje poczynania. Jeśli pocą Ci się ręce zafunduj sobie specjalny preparat osuszający dłonie, np. magnezję, która jest również wykorzystywana przy wspinaczce. Znajdziesz ją w sklepie sportowym.
Mamy nadzieję, że nasz krótki artykuł wyjaśnił Ci, czym jest pole dance i dlaczego warto go uprawiać. W następnym wpisie będziemy omawiać metody depilacji – koniecznie przeczytaj, zwłaszcza, że jest ona niezbędna podczas tańca na rurze.

Print Friendly

One thought on “Pole dance – fakty i mity”

  1. sztabas says:

    Dotychczas kojarzony był ze striptizem i klubami nocnymi, ale stał się ostatnio hitem i cieszy się coraz większym zainteresowaniem również u męszczyzn. Te efektywne i atrakcyjne ćwiczenia łączą elementy tańca i akrobatyki, wzmacniają ciało i są dobrym sposobem na utrzymanie dobrej kondycji fizycznej.
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122904/film/sprawny.mp4

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>