Fit&Sexy

Sauna – terapia dla zdrowia i ciała

sie 29, 2017 przez

Sauna rozluźnia, oczyszcza, podnosi odporność i przyspiesza metabolizm. Poznaj jej zalety i wybierz jej najbardziej odpowiednią formę dla swojego organizmu.

Sauna

Sauna parowa

Z zalet sauny parowej, zwanej potocznie łaźnią parową, korzystali już starożytni. Charakteryzuje się ona bardzo wysoką wilgotnością powietrza, która sięga nawet 100 procent i umiarkowaną temperaturą pomiędzy 40-60 st. Celsjusza, która ze względu na wysoką wilgotność jest odczuwalna jako wyższa niż w rzeczywistości. Sauna parowa jest wskazana dla osób, które szukają  relaksu i chcą poprawić ogólną odporność organizmu, a także dla mających problemy ze stawami i nawracającymi przeziębieniami. Jednorazowa sesja w saunie parowej nie może być dłuższa niż 15 minut. Po wyjściu zalecany jest chłodny prysznic.

Sauna fińska

Sauna dla lubiących wyzwania. Ze względu na wysoką temperaturę 80-120 stopni Celsjusza i bardzo niską wilgotność powietrza nie przekraczającą 10 procent, sauna ta zwana jest suchą. Nagrzane powietrze podnosi temperaturę ciała, co motywuje organizm do produkcji przeciwciał. Pomaga to poprawić odporność, a także uporać się z bakteriami i wirusami. Jak korzystać z sauny fińskiej? Najlepiej raz lub dwa razy w tygodniu zrobić trzy sesje 5-10 minutowe. Nowicjusze powinni zacząć od najkrótszego czasu. Po każdym wyjściu z sauny należy ochłodzić organizm, a następnie wziąć zimny prysznic. Ponieważ sauna fińska jest zasilana piecem, łatwo ją zainstalować w domu. Koszt może wahać się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Sauna infrared

Zwana także sauną na podczerwień jest idealnym rozwiązaniem dla osób, których stan zdrowia nie pozwala na korzystanie z tradycyjnej sauny. Promienie podczerwone przekształcają się w ciepło i rozgrzewają ciało tak samo jak wilgotne i ciepłe powietrze w saunach poprzedniego typu. Pomimo nowatorskiej techniki zalety sauny infrared są bardzo podobne: organizm poci się, oczyszcza z toksyn, a skóra staje się jędrniejsza. Regularne korzystanie z tej sauny sprzyja również utracie wagi i pomaga zmniejszyć cellulit. Temperatura w saunie na podczerwień mieści się w granicach 25-60 st. Celsjusza, dzięki czemu relaksacyjny seans może potrwać znacznie dłużej. Podobnie jak w przypadku sauny suchej, kabinę na podczerwień można zainstalować w domu.

Sauna infrared

Przeciwwskazania do korzystania z sauny

Przy każdym rodzaju sauny warto pamiętać o podstawowych zasadach. Przed wizytą w saunie unikaj alkoholu i ciężkich posiłków. Jeżeli chorujesz przewlekle, na początek musisz uzgodnić z lekarzem prowadzącym, czy w takim przypadku sauna jest bezpieczna. Sauny na pewno powinny unikać osoby z chorym sercem i chorobami układu krwionośnego, chorobami skóry, ostrymi infekcjami dróg oddechowych, rozszerzonymi naczynkami, żylakami, chorobą wrzodową, ostrymi stanami zapalnymi, cukrzycą, a także w czasie ciąży oraz menstruacji. Przed wejściem do sauny koniecznie zrób demakijaż i umyj całe ciało. Z sauny korzystaj nago, ponieważ w bardzo wysokich temperaturach kostium kąpielowy lub gumowe klapki nagrzewają się i parzą skórę. Koniecznie siedź na przyniesionym ze sobą ręczniku, którym możesz zakryć się, gdy poczujesz się skrępowana. Po opuszczeniu sauny pamiętaj o nawodnieniu organizmu i krótkim odpoczynku.

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dziewięć =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>