Fit&Sexy

Sportowy styl życia jest modny!

maj 20, 2014 przez

Wiosna i lato to najlepszy okres na wypoczynek na świeżym powietrzu. Taki relaks to nie tylko leniuchowanie i rozkoszowanie się pięknem natury. Co powiesz na aktywną rekreację?

Czy wiesz, że nawet najmniejszy wysiłek fizyczny pozytywnie wpływa na funkcjonowanie Twojego organizmu? I nie chodzi wcale o zrzucenie paru zbędnych kilogramów i wymodelowanie sylwetki ciała, na co z pewnością masz nadzieję. Lepsza praca serca, dotlenienie organizmu czy poprawa samopoczucia to dodatkowe profity. Kondycja skóry, włosów i paznokci również ulegnie zdecydowanej poprawie, jeżeli w swoim codziennym harmonogramie znajdziesz czas na systematyczny ruch. 

Sport to zdrowie – co to tego stwierdzenia nie ma żadnych wątpliwości. A może by tak połączyć przyjemne z pożytecznym? Zaproś swoich znajomych i przyjaciół do wspólnego spędzania wolnego czasu! Oderwij się od codziennych obowiązków i problemów, chociaż na jedno popołudnie w tygodniu. Śmiej się, tryskaj humorem i zmień swoją rzeczywistość na lepszą!

Poniżej przedstawiamy naszym zdaniem najlepsze formy sportowego wypoczynku. Z całą pewnością te ćwiczenia odchudzające już wkrótce przyniosą oczekiwane efekty. Najlepsze ćwiczenia na brzuch i ćwiczenia na plecy to właśnie poniższe propozycje.
Zapraszamy do lektury!

Realash_cwiczenia-2

Rower
To bardzo popularny i ekologiczny środek transportu. Boom na rowerową manię trwa już od kilku ładnych lat i nic w tym dziwnego. Z korzystania z niego wynikają same plusy: nie stoisz w korkach, dotleniasz organizm, poprawiasz krążenie, redukujesz stres i oczywiście poprzez pracę mięśni rzeźbisz ciało i chudniesz. Intensywna jazda na rowerze spala ok. 700kcal i to w godzinę! Pamiętaj, płaski brzuch, szczupłe i jędrne uda i pośladki oraz zgrabna pupa to podstawa! Dlatego swoją przygodę z dwukołowcem zacznij już teraz. Krótkie, ale za to intensywne wypady za miasto na piknik czy pobliski zbiornik wodny, to doskonały pretekst, żeby wsiąść na rower i z przyjaciółmi miło spędzać czas.

Nie rezygnuj z roweru tylko dlatego, że chwilowo cierpisz na brak funduszy. Rower nie musi być nowy czy drogi, żeby sprawiał przyjemność. Odrestauruj swój stary poczciwy rower. Może ktoś z rodziny czy znajomych chce się pozbyć swojego jednośladu za kilka groszy? Szybka wizyta u serwisanta rowerowego i nie więcej jak pół godziny czasu, żeby doprowadzić rower do porządku wystarczą.

Jeżeli wygląd Twojego pojazdu ma znaczenie, pomyśl o takich gadżetach, które dodadzą mu duszy. Postaw na szalenie modne w tym sezonie kosze, które nie tylko zmienią design Twojego roweru, ale również pomieszczą małe co nie co, kiedy najdzie Cie ochota na chwilę przerwy i wrzucenie czegoś na ząb. Jeśli zwracasz uwagę na funkcjonalność roweru, zastanów się, czy rower miejski, czy też rower górski jest dla Ciebie odpowiedni. W tym celu zrób mały research. Internet z pewnością okaże się pomocny.

Rower stacjonarny to alternatywa dla tych, którzy preferują domowe zacisze, żeby zadbać o swój wygląd. My jednak gorąco polecamy skorzystać ze słonecznej pogody i udać się w plener!

Realash_cwiczenia-3

Rolki
Są szybsze od butów, tańsze niż samochód i przede wszystkim zdrowe. To poważna konkurencja dla roweru. Ich idealnym zamiennikiem są wrotki. Co więcej, jazda na rolkach to świetna zabawa! Nauka jazdy na rolkach jest możliwa w każdym wieku! Bez względu na to, czy masz dwadzieścia, czy czterdzieści lat, rolki to idealna forma relaksu.

Zamiast plotkować z koleżanką przy kawie w domu czy kawiarni, załóż rolki na nogi i pogaduszki przenieść do parku! Z tego sportu wynikają same plusy: spalisz kalorie (godzinna jazda na rolkach spala 300-800 kalorii), wzmocnisz i ujędrnisz mięśnie nóg (jak ćwiczenia na nogi to tylko rolki), poprawisz kondycję no i wysmuklisz sylwetkę, by potem eksponować swoje zgrabne nogi w krótkich spodenkach. Nie każdy wie, że jazda na rolkach to doskonały sposób na pozbycie się uporczywego cellulitu.

Warto pomyśleć o ochraniaczach na kolana, łokcie i nadgarstki, które chronią stawy podczas ewentualnego upadku. Dla bardziej strachliwych proponujemy zaopatrzyć się również w kask.

Realash_cwiczenia-4

Skakanka
Skakanie na skakance to ulubione zajęcie małych dziewczynek. Warto wrócić do tej zabawy z dzieciństwa i przypomnieć sobie, ile frajdy potrafi dać zwykły kawałek sznurka. Myślisz, że takie podskoki to bułka z masłem? Spróbuj zrobić ok. 300 skoków bez przerwy!

Regularne używanie skakanki nie tylko efektywne spalanie kalorii (300-400 kalorii w zaledwie 30 minut ćwiczeń), ale także poprawa gibkości ciała, szybkości, wytrzymałości, koordynacji ruchów, w skrócie ogólnej kondycji organizmu. Dzięki skakance wzmocnisz mięśnie nóg, ramion, pośladków i brzucha. Chyba każda kobieta marzy o płaskim brzuchu i zgrabnej pupie, prawda?

Ogromną zaletą skakanki jest jej niska cena i powszechna dostępność. Każdy sklep sportowy, a nawet bazarowe sklepy mają ją w swoim asortymencie. Każda z nas jest w stanie wygospodarować niecałe 10 zł. Oczywiście, jeżeli jesteś zainteresowana kupnem profesjonalnej skakanki, np. skakanka z licznikiem spalonych kalorii, wtedy i cena pójdzie w górę.

Pamiętaj, że skoki na twardej powierzchni (beton, asfalt) niekorzystnie wpłyną na stawy i zamiast doświadczyć poprawy zdrowia, kondycji i samopoczucia, będziesz tylko narzekać.

Realash_cwiczenia-5

Bieganie
Jogging to jedna z najprostszych i najlepszych dla naszego zdrowia form sportu. Nie w tym dziwnego, że cieszy się ogromną popularnością wśród zapalonych sportowców, jak i amatorów. Jeśli jeszcze nie zaczęłaś biegać, najwyższa pora zacząć!

Dlaczego? Jest całe mnóstwo powodów, dla których warto biegać. Hartujesz organizm, a co za tym idzie wzmacniasz swoja odporność i rzadziej chorujesz. Zwiększasz tempo metabolizmu, jesz tyle, co zawsze, a jednak chudniesz! Dotleniasz organizm i dbasz o prawidłową pracę swojego serca. Redukujesz poziom „złego” cholesterolu LDL we krwi, czyli zmniejszasz ryzyko wystąpienia miażdżycy. Bieganie to także luksusowy „kosmetyk”, na który pozwolić mogą sobie tylko ci najbardziej zdeterminowani i wytrwali. Jogging sprawia, że skóra jest dobrze dotleniona i jędrna, po prostu zdrowa. W świetle najnowszych badań, ten sport jest źródłem młodości – dostępnej dla każdego i praktycznie za darmo! Oprócz wyglądu, bieganie wpływa na dobre samopoczucie. Podczas biegania uwalniają się endorfiny, zwane hormonami szczęścia i pokłady energii.

Jak zacząć biegać? Podstawą do biegania są odpowiednie buty sportowe. Zadbaj o nie! Chyba nie chcesz narazić się na zbędna kontuzję i bóle. Potem wystarczą już tylko odrobina silnej woli i wytrwałość w dążeniu do celu, jakim jest zgrabna i wysportowana sylwetka.

Być może odpowiednia muzyka do biegania okaże się Twoim sojusznikiem. Postaw na rytmiczne kawałki, które dadzą Ci „kopa” do biegania.

A kiedy już bieganie wejdzie Ci w krew, warto zmierzyć się z innymi biegaczami w zawodach. Modne biegi charytatywne, półmaratony i maratony z całą pewnością będą Twoja motywacją, tylko daj sobie szansę.

Realash_cwiczenia-6

Badminton
Pamiętasz o badmintonie? Któż go nie zna, kto chociaż raz w niego nie grał? To świetna zabawa, która odchudza! Co ważne, nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jeśli nie udało Ci się znaleźć zestawu do gry w piwnicy, na początek wystarczy udać się do pobliskiego marketu i zainwestować ok. 15-20 zł.

Gotowa? Zatem rywalizację z przyjaciółmi czas zacząć… przeciwnik, dwie paletki, jedna lotka, dobry nastrój, słoneczna pogoda i do startu, gotowi, start!

Dzięki grze w badmintona spalisz kalorie (ok. 400 kalorii w godzinę aktywności fizycznej), wzmocnisz i ukształtujesz mięśnie, poprawisz kondycję oraz, co może nawet nie przyszło Ci do głowy, usprawnisz swój refleks. My kobiety zwrócimy zapewne uwagę na to, że podczas gry nasza skóra nabierze pożądanego koloru, ładnie się przyciemni. Naturalnie, a nie przy pomocy solarium, zyskamy ładną opaleniznę.

Realash_cwiczenia-7

Spacer
Już Hipokrates mówił, że „Chodzenie jest dla człowieka najlepszym lekarstwem.” Również stwierdzenie brytyjskiego eseisty George Trevelyan „Mam dwóch lekarzy – moją lewą i prawą nogę” doskonale oddaje niesamowitą siłę drzemiącą w spacerowaniu.

Nie masz ochoty na intensywne ćwiczenia? Borykasz się z nadwagą? Żaden sport nie jest dla Ciebie wskazany? Bzdura! Spacer jest właśnie dla Ciebie! W godzinę spalisz ok. 150 kalorii, może ta liczba nie robi wrażenia, ale to zawsze coś. Kiedy pomyślisz o relaksie na świeżym powietrzu i towarzystwie przyjaciół zwykłe chodzenie nabiera mocy. Co więcej, wystarczy spacerować 3-4 razy w tygodniu po 30 minut, aby po około dwóch tygodniach zauważyć pierwsze pożądane rezultaty.

Cierpisz na bezsenność? Martwisz się o swoje stawy i kości? Bóle pleców to Twoja zmora? Przemęczenie i zły nastrój nie mogą Cię opuścić? Zamiast leżeć na kanapie i biernie spędzać czas, idź na spacer i powiedz nie swoim wszelkim dolegliwościom! Spacer to antidotum Twoje bolączki!

A teraz… pora wybrać coś dla siebie i z przyjemnością oraz uśmiechem na twarzy tracić nadprogramowe kilogramy i wysmuklić swoją sylwetkę :)

Jeśli masz ciekawy pomysł na to, jak jeszcze można schudnąć i tym samym świetnie się bawić, nie trzymaj go dla siebie – podziel się nim z nami. Czekamy na Twój komentarz!

Print Friendly

4 thoughts on “Sportowy styl życia jest modny!”

  1. Paulina says:

    A ja wybieram pływanie, trzy razy w tygodniu, wieczorami. Oczywiście w miarę możliwości korzystam też z innych form aktywności, bo moim zdaniem regularnie uprawianie jakiegoś sportu to klucz do dobrego samopoczucia i wigoru.

  2. Karolina says:

    Najbardziej lubię rolki, dlatego że lubię też jeździć na łyżwach. Bardzo chciałabym zagrać w hokeja na lodzie, ale mój man mówi, że to mało kobiece…:(

    1. Krówka says:

      Bardzo mnie cieszy ostatni szał na bieganie. Biegają starzy i młodzi, grubi i chudzi. Co chwila w moim mieście są organizowane jakieś biegi okolicznościowe. Naród będzie zdrowszy… :) byle z rozsądkiem! :)

  3. Marta says:

    Modny i zdrowy, wybieram rower ! :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dziewięć =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>