Fit&Sexy

Zdrowy sen – piękna TY!

mar 18, 2015 przez

Czy wiesz, jaki wpływ na Twoją urodę ma prawidłowy sen? Jak reaguje Twój organizm na brak wystarczającej ilości snu? Ile trzeba spać i jak zadbać o zdrowy sen? Na te pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule. Dzięki naszym wskazówkom codziennie rano po przebudzeniu będziesz tryskać energią i zachwycać urodą!

Dlaczego warto zadbać o zdrowy sen?

Pewnie doskonale wiesz, że jakość i długość snu ma bezpośredni efekt na to, jak się czujesz i jak wyglądasz. Każda z nas przecież wie, jak wygląda po zerwanej nocy. Podkrążone, opuchnięte oczy, zszarzała, ziemista cera, spojrzenie bez blasku, przygarbiona sylwetka. To tylko niektóre z oznak źle przespanej nocy. Czy wiesz, że według niektórych badań krótki sen może mieć bezpośredni wpływ na Twoją wagę? Zauważono, że osoby, które śpią mniej niż 4 godziny dziennie są bardziej narażone na przybieranie na wadze, ponieważ brak snu podnosi poziom greliny, hormonu, który wywołuje apetyt. Krótki sen ma nie tylko zły wpływ na Twój wygląd, ale także na to, jak się czujesz. Częstym objawem nieprawidłowego snu jest złe samopoczucie, przygnębienie a nawet depresja. Zdarza Ci się wstać rankiem i nie mieć siły ani energii na nic? Zastanów się, czy na pewno zadbałaś o odpowiednią jakość i długość swojego snu.

01_sen

Ile powinnaś spać?

Pomimo ogólnego przekonania, że dorosła osoba powinna spać około 8 godzin dziennie, długość snu jest jednak kwestią indywidualną. Jednym potrzeba aż 9 godzin do pełnej regeneracji, a drugim wystarczy tylko 6 lub 7. Aby dokładnie ustalić, ile Twój organizm potrzebuje snu, najlepiej przeprowadź mały eksperyment. Podczas wakacji lub urlopu, wtedy kiedy możesz spać, ile chcesz, zapisuj sobie godziny snu. Zapewne z początku będziesz odsypiała wszystkie zaległości i Twój sen będzie dość długi. Jednak już pod koniec tygodnia Twój organizm, będzie spał dokładnie tyle, ile będzie potrzebował. Zapamiętaj, ile potrzebujesz snu i staraj się spać równie długo w ciągu tygodnia pracy.

Zadbaj o jakość swojego snu!

Nie wysypiasz się? Być może Twoim problemem nie jest długość snu a jego jakość. Nie wiesz, jak zadbać o zdrowy sen? Nie martw się! Poniżej przedstawiamy 5 wskazówek, które pomogą Ci lepiej się wysypiać:

1. Zadbaj o swoją aktywność fizyczną. Zmęczenie fizyczne powoduje, że sen staje się głębszy i dłuższy.

2. Określ swój rytm dobowy. Staraj się wstawać i chodzić spać zawsze o tej samej porze. Dzięki temu przyzwyczaisz swój organizm do regularnego snu. Jeśli nie możesz zasnąć, nie staraj się zrobić tego na siłę. Kładź się zawsze do łóżka tylko wtedy, kiedy czujesz potrzebę snu. Unikniesz w ten sposób przewracania się z boku na bok.

3. Odpręż się. Sypialnia to Twoja oaza spokoju i relaksu. Nie oglądaj w niej telewizji, nie pracuj ani nie jedz.

4. Zrelaksuj swoje ciało. Wieczorem noś luźne ubranie. Na 1-2 godziny przed snem weź ciepłą kąpiel. Dolej do wody olejek aromatyczny o takim zapachu, jaki lubisz. Kąpiąc się możesz oddać się ulubionej lekturze lub posłuchać muzyki.

5. Nie jedz i nie pij alkoholu tuż przed snem. Możesz nabawić się zgagi i porannego bólu głowy.

02_rutualy-przed-snem

Sen kluczem do piękna!

Odpowiednio długi i spokojny sen jest kluczem do piękna. Czy wiesz, że podczas snu Twoja skóra buduje nowe, zdrowe komórki i regeneruje stare? To bardzo ważny naturalny zabieg. Ponadto zdrowy sen sprawi, że Twoje hormony będą stabilne. 8 godzin snu to także wspaniała możliwość dla Ciebie, aby wesprzeć organizm w regeneracji. Zadbaj dodatkowo o swoją skórę i włosy. Poniżej proponujemy różnego rodzaju zabiegi i czynności, które możesz na stałe wprowadzić do swojego wieczornego rytuału.

1. Zadbaj o dokładny demakijaż. Niechlujne, szybkie zmycie makijażu jest jednym z podstawowych błędów popełnianych przez panie. Cierpi na tym Twoja skóra (jest podrażniona oraz skłonna do wyprysków) oraz Twoje rzęsy i brwi (włoski mogą wypadać i się łamać).

2. Przed pójściem spać, postaraj się wywietrzyć swoją sypialnię. Twój organizm będzie dzięki temu odpowiednio dotleniony.

3. Przed snem weź relaksacyjną kąpiel. Zastosuj aromaterapię dolewając do wody ulubione olejki zapachowe. Możesz wykonać od czasu do czasu peeling ciała. Po kąpieli nałóż na ciało balsam. Pamiętaj, że możesz zastosować różne rodzaje balsamów do różnych części ciała. Odżywczo-regeneracyjne kremy możesz zastosować na dłonie, stopy, łokcie i kolana. Ujędrniające serum na pośladki, uda i brzuch. Bardzo ważne, abyś również w odpowiedni sposób zadbała o swój biust. Użyj w tym celu specjalnego preparatu poprawiającego jego jędrność.

4. Kiedy już zadbasz o skórę ciała, przyszła pora na skórę twarzy i dekoltu. Po dokładnym oczyszczeniu nałóż na skórę maseczkę. W zależności od potrzeb możesz zastosować maseczki odżywcze, oczyszczające, nawilżające lub ujędrniające. Ważne, abyś po zmyciu maseczki zastosowała również odpowiedni krem na noc. Możesz wykonać przy tym odprężający masaż twarzy.

5. Kilkugodzinne przebywanie w łóżku może być zmorą dla Twoich włosów, jeśli się odpowiednio do tego nie przygotujesz. Ważne, abyś przed pójściem spać dokładnie wyszczotkowała swoje włosy. Możesz wykonać przy tym delikatny masaż głowy, pobudzisz dzięki temu krążenie. Idź spać w rozpuszczonych włosach, nie krępuj ich żadnymi gumkami i spinkami. Dodatkowo, jeśli cierpisz na łamliwość włosów, możesz zainwestować w satynową poduszkę. Jej gładka struktura nie powoduje mikrouszkodzeń włosa.

6. Jedną z czynności, która powinna wejść na stałe do Twojego wieczornego rytuału jest nałożenie odżywki do rzęs np. Realash. Wykorzystaj noc i pozwól swoim rzęsom rosnąć i się regenerować.

Już wiesz, jak zadbać o zdrowy sen i jak powinien wyglądać Twój wieczorny rytuał przed pójściem spać. Wkrótce dowiesz się więcej na temat pędzli kosmetycznych. Dzięki temu będziesz mogła szybciej i efektywniej wykorzystać czas na poranny makijaż.

Print Friendly

One thought on “Zdrowy sen – piękna TY!”

  1. Dorota dermiblog says:

    wszystko fajnie, tylko jak znaleźć czas na sen?
    ;)
    ciągle go za mało

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>